• 27.1.10

    Τελευταίο τεστ

           Δεν πρέπει να ξεχάσετε ότι λάθη, μουντζούρες και ένα άσχημο γραπτό επηρεάζουν αρνητικά τους βαθμολογητές...

    Μουντζούρες, ορθογραφικά λάθη και «μαργαριτάρια» παντός τύπου, ορνιθοσκαλίσματα και κατάφωρη παραβίαση των κανόνων στίξης.


    Το άγχος των γενικών εξετάσεων βλάπτει σοβαρά την εικόνα του πονήματος των υποψηφίων.


    Ένα «τσαπατσούλικο» γραπτό (δηλαδή χωρίς παραγράφους, με πολλά ορθογραφικά λάθη και δυσανάγνωστο γραφικό χαρακτήρα) είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τους διορθωτές, σε αντίθεση με ένα πιο «νοικοκυρεμένο» αναλόγου περιεχομένου, το οποίο και θα κρίνουν με περισσότερη επιείκεια επειδή δεν τους κούρασε στην ανάγνωση.


    Υπάρχουν δυο τρόποι βαθμολόγησης, ανάλογα με το μάθημα, οι οποίοι πάντως τις περισσότερες φορές συνδυάζονται: αξιολόγηση του γραπτού βάσει της συνολικής εικόνας του και βάσει των επιμέρους στοιχείων (π.χ. το καθένα από τα 4 ζητήματα για τα μαθηματικά, τη φυσική, τη χημεία και τη βιολογία, οι μεταφράσεις και οι παρατηρήσεις για τα αρχαία και τα λατινικά, το περιεχόμενο, η διάρθρωση των σκέψεων και η έκφραση για το μάθημα της έκθεσης).


    Αυτό που ελέγχεται σε κάθε περίπτωση είναι η πληρότητα της απάντησης, η σαφήνεια και η λογική διατύπωση.


    Σύμφωνα με την εγκύκλιο που χορηγείται κάθε χρόνο στους διορθωτές των Γενικών Εξετάσεων από το υπουργείο Παιδείας, θετικά στοιχεία θεωρούνται η ευανάγνωστη γραφή, το καθαρογραμμμένο γραπτό, η ορθή χρήση των σημείων στίξης και η ορθή διάκριση των παραγράφων.


    Αντίθετα, η ακαταστασία του γραπτού, η κακή χρήση της στίξης, η έλλειψη παραγράφων, οι συχνές διαγραφές λέξεων και φράσεων και οι μουντζούρες προσμετρώνται στ’αρνητικά. Φυσικά, είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε διορθωτή να σταθεί με αυστηρότητα ή επιείκεια στη μορφή του γραπτού.


    1. Η ορθογραφία παίζει ρόλο ανάλογα με το εξεταζόμενο μάθημα. Συνήθως οι διορθωτές των θεωρητικών μαθημάτων (έκθεση, αρχαία ελληνικά, λατινικά και ιστορία) είναι περισσότερο «αυστηροί» επί του θέματος.


    Πάντως, σοβαρότατα ορθογραφικά λάθη θεωρούνται όσα αναφέρονται στις καταλήξεις, στις συνηθισμένες και εύχρηστες λέξεις και στους κανόνες της γραμματικής, ενώ τα σφάλματα σε συλλαβισμό και σε στίξη θεωρούνται ήσσονος σημασία.


    Αν σε κάποιες απαντήσεις περιέχονται περισσότερα στοιχεία απ’όσα αναφέρονται στο βιβλίο ή οι ασκήσεις επιλύονται με διαφορετικά –ααπό τον συνηθισμένο- τρόπο, οι διορθωτές ελέγχουν την ορθότητά τους και το λαμβάνουν υπόψη τους.


    2. Η αξιολόγηση ενός γραπτού σταματά στην υπογραφή του επιβλέποντος καθηγητού. Αυτό σημαίνει ότι το «πρόχειρο» δεν λαμβάνεται σε καμία περίπτωση υπόψη στην τελική βαθμολογία.


    Οι υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν ότι οι διορθωτές δεν νιώθουν καμία περιέργεια – ειδικά όταν έχουν πληθώρα γραπτών μπροστά τους …


    3. Οι υποψήφιοι που παραδίδουν «ιδρωμένα» τετράδια – τα οποία «κατσαρώνουν» όταν στεγνώσουν – δεν πρέπει να ανησυχούν. Υπάρχουν διορθωτές που τα ατνιμετωπίζουν ακόμη και με συμπάθεια, βλέποντας τον κόπο και την «ποτισμένη» αγωνία.


    Κατά την αντιγραφή των θεμάτων, οι μαθητές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί: Ένα λάθος είναι πιθανό να επηρεάσει τους βαθμολογητές που κρίνουν μ’αυτό τον τρόπο την προσοχή και τη γενικότερη ικανότητα αντίληψής τους.


    4. Γραπτό που περιέχει ύβρεις, αισχρολογίες ή επιδεικτικά άσχετες απαντήσεις τίθεται υπόψη της επιτροπής βαθμολόγησης των γραπτών. Γι’αυτές τις περιπτώσεις προβλέπονται κυρώσεις, τις οποίες ωστόσο δεν έχει υποστεί κανείς μέχρι σήμερα.



    Πρόκειται για ένα άρθρο του Χρήστου Κάτσικα(γράφει στα νέα) και αναφέρεται στο αν και κατα πόσο "μετράει" η εικόνα του γραπτού στις Πανελλαδικές εξετάσεις...Τα σχόλια δικά σας.

    1 σχόλιο:

    Μάγισσα Κίρκη είπε...

    Χμ...βασικά δεν έδωσα Πανελλήνιες- ούτε απ έξω δεν πέρασα- αλλά ας πούμε ότι αυτό έχει μια κάποια βάση τουλάχιστον όσον αφορά τα ορθογραφικά τα οποία κακά τα ψέμματα, βλέπω από τελειόφοιτους ή πτυχιούχους σε πολύ βασικές λέξεις και μου βγαίνει το μάτι!
    Πάντως νομίζω πως άμα πέσεις σε ξινό εξεταστή μπορεί και να σου κόψει κανα δυο μονάδες να γουστάρεις οπότε φαντάζομαι η "καλή εικόνα του γραπτού" είναι και μια αφορμή......

    Με παίρνουν μάτι

    like @facebook

    Βίντεο της εβδομάδας