• 11.5.09

    Μια παράξενη συνάντηση!

    Σε μια από τις συνηθισμένες επισκέψεις μου στις γραμμές του οασθ, συνέβη κάτι το οποίο με προβλημάτισε και θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας.

    Μεσημέρι λοιπόν, και στη στάση του Βαρδάρη μπαίνει στο λεωφορείο ένας ‘παράξενος’. Όλοι οι επιβάτες κοιτάξαμε προς το μέρος του με δισταγμό..ήταν ένας ναρκομανής. Έκατσε μπροστά μου, ένιωσα περίεργα, ίσως φόβο. κάποια στιγμή γύρισε το κεφάλι προς το μέρος μου και με ρώτησε “Μπορείς να μου αλλάξεις φόντο στο κινητό? Θέλω να βάλω μια φωτογραφία της κόρης μου για να τη βλέπω συνέχεια!” Διστακτικά απάντησα καταφατικά. Με τη βοήθεια ενός φίλου μου (του Γιάννη), διαλέξαμε ,μια από αυτές που είχε, για φόντο. Με ευχαρίστησε. Είδα καλοσύνη στο βλέμμα του και ένα φιλικό τόνο στη φωνή του. Έπειτα συνομιλήσαμε για αρκετή ώρα αποκαλύπτοντας μου στοιχεία της ζωής του. Εν συντομία: άριστος μαθητής, τελείωσε το λύκειο μα τον ανάγκασαν να πάει στρατό. Σε μια ‘έξοδο’, γνώρισε μια κοπέλα και την άφησε έγκυο! Την παντρεύτηκε αλλά ο γάμος τους διαλύθηκε γρήγορα. Ο ίδιος κατέφυγε στα ναρκωτικά και την παρασιτική ζωή. Τώρα, έχοντας αγγίξει τα 40 προσπαθεί να ανεξαρτητοποιηθεί. Χρησιμοποιεί 5-6 λεωφορεία για να πάρει μεθαδόνη στο νοσοκομείο.

    Ήταν ένα περιστατικό στη ζωή μου, το οποίο με έκανε να σκεφτώ (όσο μπορώ).. Είδα, λοιπόν τον εαυτό μου να στιγματίζει εμμέσως αυτούς τους ανθρώπους και να τους περιθωριοποιεί. Το πιο δυσάρεστο, όμως, είναι ότι φοβάμαι πως η δική μου στάση αντιπροσωπεύει τους περισσότερους από εμάς. Έχοντας μυηθεί σ’ αυτήν την ρατσιστική κοινωνία και ποτιστεί με όλες αυτές στερεοτυπικές αντιλήψεις, γινόμαστε κριτές ‘παντού και επί πάντων’.

    Δεν νοιαζόμαστε για την ουσία. Ο καθένας τους έχει μια ιστορία να σου διηγηθεί, να σε βοηθήσουν και να τους βοηθήσεις. Έχουν ανάγκη από έναν καλό λόγο, πόσο μάλλον αυτοί που πρόκειται ή είναι ήδη σ’ αυτόν τον δύσκολο δρόμο..της επιστροφής! Δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία η φράση “έλα μωρέ, έτσι κι αλλιώς θα ξαναπάρουν..” Ναι, ίσως είναι αλήθεια πως το πιο πιθανό είναι να ξανακυλήσουν. Γνώμη μου είναι ότι αξίζει να προσπαθήσουμε να ‘σώσουμε’ τους ένα, δύο, τρεις που θα τα καταφέρουν, να αλλάξουν.

     

     

     

    stelios sheep.svg

    1 σχόλιο:

    Sheep Blogging... είπε...

    mpravo stelouko :) para para poly omorfo keimeno :) egrapses :) mpravoooooo :D kwsths (xwris encore e) haha

    Με παίρνουν μάτι

    like @facebook

    Βίντεο της εβδομάδας